Kilka najważniejszych i najciekawszych tagów meta, które możesz wykorzystać na swojej stronie.
Kodowanie znaków
<meta charset=“utf-8”>
Viewport (rozmiar okna roboczego)
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
Ten tag jest niezbędny, jeśli projektujemy stronę responsywną (dostosowującą się do rozmiaru ekranu). Informuje przeglądarki na urządzeniach mobilnych, że mają wyświetlać stronę na całej szerokości wyświetlacza, bez skalowania.
Opis strony
<meta name="description" content="Twój opis strony">
Opis powinien mieć ok. 150-160 znaków długości. Wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google, warto zredagować go tak, żeby zachęcał do odwiedzenia naszej strony.
Autor strony
<meta name="author" content="Jan Kowalski">
Słowa kluczowe
<meta name="keywords" content="abc dfg">
Odświeżanie strony po upłynięciu zadanego czasu
<meta http-equiv="refresh" content="30; ,URL=redirect.html">
Ten tag po 30 sekundach przekieruje przeglądarkę na stronę redirect.html
.
Wskazówki dla robotów
<meta name="robots" content="index, follow">
Roboty sprawdzając ten tag chcą uzyskać dwie informacje:
- Czy powinny indeksować tą stronę (
index
/noindex
) - czy strona powinna być widoczna w wyszukiwarce. - Czy powinny podążać dalej znalezionymi na stronie odnośnikami (
follow
/nofollow
)
Favicon - ikona strony
<link rel="icon" href="ikona.png" />
Dodatkowe
Kolor belki tytułowej, np. w Chrome na Androidzie
<meta name=”theme-color” content=”#880000”>
Open Graph Protocol - wyświetla odpowiednie informacje ze strony po udostępnieniu jej na Facebooku