Powrót

Tagi meta

Kilka najważniejszych i najciekawszych tagów meta, które możesz wykorzystać na swojej stronie.

Kodowanie znaków

<meta charset=“utf-8”>

Viewport (rozmiar okna roboczego)

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">

Ten tag jest niezbędny, jeśli projektujemy stronę responsywną (dostosowującą się do rozmiaru ekranu). Informuje przeglądarki na urządzeniach mobilnych, że mają wyświetlać stronę na całej szerokości wyświetlacza, bez skalowania.

Opis strony

<meta name="description" content="Twój opis strony">

Opis powinien mieć ok. 150-160 znaków długości. Wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google, warto zredagować go tak, żeby zachęcał do odwiedzenia naszej strony.

Autor strony

<meta name="author" content="Jan Kowalski">

Słowa kluczowe

<meta name="keywords" content="abc dfg">

Odświeżanie strony po upłynięciu zadanego czasu

<meta http-equiv="refresh" content="30; ,URL=redirect.html">

Ten tag po 30 sekundach przekieruje przeglądarkę na stronę redirect.html.

Wskazówki dla robotów

<meta name="robots" content="index, follow">

Roboty sprawdzając ten tag chcą uzyskać dwie informacje:

  • Czy powinny indeksować tą stronę (index/noindex) - czy strona powinna być widoczna w wyszukiwarce.
  • Czy powinny podążać dalej znalezionymi na stronie odnośnikami (follow/nofollow)

Favicon - ikona strony

<link rel="icon" href="ikona.png" />

Dodatkowe

Kolor belki tytułowej, np. w Chrome na Androidzie

<meta name=”theme-color” content=”#880000”>

Open Graph Protocol - wyświetla odpowiednie informacje ze strony po udostępnieniu jej na Facebooku

Więcej w dokumentacji